tirsdag den 26. juni 2012

Værktøjet var iorden!

Når jeg nu alligevel skulle afmontere motor og gearkasse fra mkIIén med den fastsiddende motor, kunne jeg jo ligesågodt øve mig på at skifte gearkasse i min kørende 2000. Motoren må jo helst ikke bule torpedoen, så jeg lavede en bom hvor jeg kunne justere højden på den bagerste del af motor/gearkasse.
Nu skulle det så være muligt at komme til de øverste støttebolte på koblingshuset nedefra.
Det lykkedes! ved hjælp af en skralde tre forlængere og et ekstra knækled.
Det var godt jeg lige havde købt et par forlængere med knækled i Biltema. De 70 kroner var givet godt ud!
Motoren KAN komme op uden at afmontere forbroen, men jeg vil ikke garantere at den kan komme ned igen! Den er godt nok tung den motor, det var lige før at giraffen bøjede nakken.
Så er motoren klar til afhentning. Næste gang vi hører om den, har den har fået flere ccm og diverse elektronisk motorstyring, indsprøjtning mm. Det bliver spændende at følge projektet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar