søndag den 10. juni 2012

Gavnø 12

På trods af det, efter de flestes mening, tåbelige sammenfald med Gisselfeld Motorshow, var der idag et stort udvalg af forskellige bilmærker på Gavnø. Det var rigtigt dansk sommervejr med regnbyger og 15  grader i skyggen.
Det var ærgerligt at chaufføren til min Triumph 2000 meldte sig syg, ellers havde der jo været 30% flere biler i DTAK´s hjørne af parken. (den sorte på billedet var endda solgt!)
Jeg fik ikke optalt antallet af MGér i parken, men det er da vist noget af en "folkevogn" jeg har fået anskaffet mig!
Fanatisme er jo en grim ting og jeg synes det er herligt når nogle skifter deres favoritbilmærke indimellem.
Jeg fik idag en hyggelig snak med tre venner fra triumph-klubben, der nu kører Alfa -VW og Porsche. Jeg er sikker på at vi holder kontakten fremover og det er altså mere spændende og høre om andre bilmæker, end at bruge tid på at diskutere om slangerne i dækkene er originale.

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nej og jeg forstår det heller ikke! Øøøøøøeeee hvad er det så lige du ikke forstår? Hvis det er mit "sidespring", kan jeg berolige dig med at jeg stadig er 97% triumph-fan.

      Slet
  2. Det er godt for en mand at være gift - men det behøver jo ikke være med den samme hele tiden ;-)

    Ville gerne ha været med i år, men der var krav om en hyttetur med sønnike og hans klasse - og så er der jo blevet valgt for en....

    Fin MGB GT i øvrigt; har altid været fascineret af dem.

    SvarSlet
  3. Av, så er jeg bagud, MGén var to år da jeg traf konen første gang.
    Ja, det er en fin bil, men det kunne være sjovt at lægge en Triumph 2000 motor i den og se reaktionen hos mine nye MG venner! Den ville med garanti være usælgelig bagefter, men hvor ville det "pynte" på lyden.

    SvarSlet
  4. Fin ide med Triumph-motoren - svarer vel nogenlunde til den ide, Bjarne (en af de øvrige med værksted her i Slangerup - og ejer af bl.a. spitfire med 6 cylindre) havde med at lægge en stor Ford motor i hans ægte krigstids Citroen Traction Avant og i samme anledning hot-rod'te den - alene for at se ansigtsgrimasserne på medlemmerne i citroen-klubben...
    Står stadigvæk i original grøn krigsmaling. Bilen, altså!

    SvarSlet