onsdag den 6. juni 2012

KLOVN!

Så fik jeg afmonteret gearkassen på MGén, Det viste sig at koblingen var indsmurt i olie og det kan jo kun komme fra gearkassen. Det forklarer jo at den ikke lugtede af brændt kobling, når belægningen er smurt bliver den jo ikke varm.
Der var heldigvis plads til at få gearkassen ned, pga. den korte Ford gearkasse.
Her er så årsagen til problemet. Ham der monterede gearkassen havde blokeret udlufningen. Når gearkassen bliver varm udvider olien sig jo og presses ud i koblingen, hvis den ikke kan blæse overtrykket ud gennem udluftningen.
Nå, det positive er at jeg har fundet fejlen og i morgen monterer jeg et nyt koblingsnav. Efter at have humpet rundt i en uge, bliver det spændende at prøve hvor meget træk der er i såén en MG.

2 kommentarer:

  1. husk lige at vende møtrikkerne opad på dine udst.clamps, ellers river du hele udstødningen af første gang at du kører op over en høj kantsten el. lign. jan

    SvarSlet