søndag den 3. juni 2012

Dårligt begyndt halvt fuldendt.

Jeg skrev i det sidste indlæg at MG´en skulle have en chance, den har vist brug for et par mere!

Jeg gennemførte med nød og næppe, en tur med Sjællands Motor Veteraner i går. På den sidste halvdel af turen skulle koblingen pumpes og da jeg skulle køre hjem efter arrangementet, nåede jeg ca. én af 35 km. Koblings væsken forlod den i en blå sky (fra den varme udstødning) og stemplet var kørt helt ud af slavecylinderen og havde sat sig fast. Min fine MG kunne nu bevæge sig med ca. 2 km/t tilbage til udgangspunktet, som heldigvis var en godt skjult gårdsplads, hvor den kunne overnatte.
Bilen er monteret med en 5-trins Ford gearkasse og dem der har monteret den, har ikke været særligt "heldige".
Koblingen glider og slavecylinderen er vist ikke den rigtige. Jeg var lige så glad for at have købt en kørende bil og nu ser det ud til at motor/gearkasse må ud og koblingen skiftes, surt!                                                            Efter montering af en original MG slavecylinder, kører den igen som da jeg købte den, så nu håber jeg den kan gennemføre turen på tirsdag (national køredag).
Ellers kører den jo godt og min ryg er godt tilfreds med skiftet fra Spifiren.

2 kommentarer:

  1. Dirch jeg må nok sige, at jeg aldrig har forstået den der fem trins konvertering til en B´er.. Den originale gearkasse skifter gear som en winchester riffel, hvis den er i ordentlig stand. Og overdrive gør, at man aldrig mangler det femte gear. Min cruiser på motorvej ved ca 130 kmt, med knap 3000 omdr.

    SvarSlet
  2. Ja Claus og hvorfor man har valgt at montere en MT75 gearkasse fra en Transit, i stedet for den normale T9 fra en Sierra, forstår jeg heller ikke. Bortset fra det fungerer gearkassen perfekt og bilen kører fint, bortset fra at koblingen glider. Såvidt jeg kan se, er MT75 gearkassen så meget kortere end den originale, at jeg kan skifte koblingen uden at tage motoren ud. Onsdag aften bliver jeg sikkert meget klogere! Bilen har været kørt af en ældre mand, så måske er koblingen bare slidt.

    SvarSlet