lørdag den 31. december 2022

Året der gik 2022

 


Vinteren gik med en masse småforbedringer på den blå cabriolet, der efter 18 års stilstand trængte til det helt store eftersyn. Vi fik kørt en masse i den i løbet af sommeren og den levede helt op til vores  forventninger.


MGen kørte stadig godt og blev brugt flittigt når det var for dårligt vejr til åben bil. I august var det tid for syn og det krævde lidt udbedring af rust og et nyt svingarmsleje. Jeg har aldrig været tilfreds med pladearbejdet, som de tidligere ejere havde udført, så i september besluttede jeg at sætte bilen til salg. Der var ikke den store interesse for den, men efter en måned blev jeg kontaktet af en køber fra Tyskland. Efter en kort prøvetur købte han den og kørte de 630 km hjem til Osnabrück!


Det blev ikke til så meget ræs i min Midget i år, bla. pga. nogle for mig uheldige datoer for de jyske løb.
Vi var to gange i Maribo med den sjællandske klub, hvor jeg jeg sluttede som nr. to i klubmesterskabet.


Endelig i oktober tog vi turen til Skærbæk ved Tønder, hvor jeg på en meget glat og våd bane, vandt min klasse foran årets klubmester. 


Det har været 5 sjove år med bilen, men nu er den sat til salg. Jeg skruer lidt ned for ambitionsniveauet og kører nok i en mere almindelig bil, når min Midget er solgt.


Vi har kørt en masse gode ture til diverse veteranbilarrangementer i løbet af sommeren. Bla. gik turen til Triumph-årstræf på Djursland. Billedet er fra forårets Odsherredsløb, der desværre blev kørt for sidste gang.


Jeg havde planlagt at renovere et par stående projekter når jeg blev pensionist, men jeg har tabt lysten til de store rustrenoveringsprojekter, så nu har jeg byttet byttet det ene projekt væk, for denne "skønhed" der på trods af udseendet, er stort set rustfri. De er en Standard Vangurd Junior, der var forgængeren til Heralden. Bilen har kørt i nordsverige, hvor de ikke salter vejene.


Efter vask og lakreparationer, ser den ikke så ringe ud endda!


Jo, jeg har på trods af vedholdende rygter, stadig min PI til salg!


Godt Nytår



Ingen kommentarer:

Send en kommentar