søndag den 11. december 2022

"Projektstart"

 Første opgave på min Standard Junior, er at få den klargjort til toldsyn. Et godt sted at starte, er jo at få den til at starte og da jeg er tredie ejer efter at den forlod Sverige for ca 12 år siden, var der vidst flere der havde gjort forsøget før mig.


Tændingskontakten var udskiftet med en defekt lyskontakt og der var mange løse ender på ledningsnettet. Det meste at ledningsnettet var udskiftet af den tidligere ejer og bla. forsynet med 13 sikringer, hvor der ikke var en eneste fra fabrikken! Arbejdet på ledningsnettet var egentlig korrekt udført, så jeg valgte at beholde det og kun opmærke og få styr på de løse ender.


Første opgave ved opstarten var et fastsiddende drev på starteren, som set før var drevet smurt og sad nu fast i gammel stiv olie blandet med koblingsstøv. Starterdrevet må ikke smøres, men det er åbenbart endnu ikke alle der ved det. 
Nu kørte motoren fint rundt, men der var ingen tænding og det viste sig at tændspolen var defekt. Efter udskiftning af spolen sprang motoren igang, men den kunne kun køre med fuld choker. 
Jeg troede at det ville hjælpe at rense dyser og svømmerhus, men nej, det hjalp ikke. Det viste sig at "forstoppelsen" sad under blandingsskruen, så efter jeg skuede den et par omgange ud og startede bilen, kørte den 100% efter justering af blandingen.



Hurra! Nu skal der laves bremser.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar