søndag den 30. september 2012

Hjem til samlingen

Så kom der en PI mkI mere til øen. Så vidt jeg ved, er der én kørende i Jylland og én på Sjælland.
+ to ikke kørende i Jylland og to på Sjælland (her hos mig). Så det er jo snart en sjælden bil. Modellen blev jo også kun bygget i 1969.

Karrossen var ikke bedre end jeg havde forventet, men der er mange gode dele på den, som jeg mangler. Bla. Bosch bensinpumpe, anhængertræk og en masse småting.

Jeg vil forsøge at starte den op inden jeg kører bilen til opbevaring.



3 kommentarer:

  1. Hej Dirch,
    TR6 motor... så tjek stel nummeret om det er en CP (150hk) eller den senere 125hk.. (jeg mener eneste forskel er knasten)
    jeg tror efterhånden du kunne slå dig op som saloon børsen :-)
    man håber jo den bliver til en bil igen - ellers er jeg sikker på delene nok skal blive til noget spændende!!

    SvarSlet
  2. Hej Daniel.
    Det er en CR motor. Det var Peter der mente det var en TR6 motor og nogen steder står der også at en CR motor også ligger i TR5 og TR6. Jeg er en smule forvirret angående ydelsen, men vi får det jo nok opklaret.

    SvarSlet
  3. tjaa efter 40 år yder de jo nok det samme :-)

    SvarSlet