søndag den 30. september 2012

Oprustning!

Her er så lidt billeder til de nysgerrige.
Bunden er egenlig bedre end taget på PIén. Der var ingen steder jeg umiddelbart kunne slå hul med en hammer.
Taget har det ikke for godt langs tagrender og over bagruden. Panelerne er rinelige, men bilen skal også have udskftet alle fire skærmkanter. Efter min mening kunne den blive til en fin tidstypisk rallybil, hvis man har modet (og tiden) til at sætte den istand.

Jeg har lige søgt lidt i mine gamle bilblade fra 1969 og angående CR motoren er den standard i alle mkI PI modeller og yder 132HK. Motoren i TR6 PI fra 1969 hedder også CR men yder 150HK.
Hvis nogen af jer kender til andre tal, vil jeg gerne vide det og hvor i har set/hørt det.
Forøvrigt så jeg at en PI i 1969 kostede kr.44000,- (aut.47500) og min Herald Cab fik man for kr.24000,-

6 kommentarer:

  1. Tjaa man skal have dybe lommer hvis man ikke selv kan svejse...

    Min saloon havde rust over bagruden, og det værste ved at skære huller i taget er at pladerne "slår" så når man skærer rusten ud... (min pladesmed var ikke bekymret men jeg sank et par gange da jeg så det...)

    SvarSlet
  2. Ja og jeg har for nyligt sagt til Jørgen, at han gerne måtte smide det gode tag ud, vi havde liggende hos ham! Man skal ALDRIG smide noget ud.

    SvarSlet
  3. Hvis den ikke skal være køn kan man måske fixe taget "midlertidigt" med lidt glasfiber og lidt spartel... mon ikke mere det er undervognen de banker i til syn :-)

    Er der ikke stadig en hel MKI PI nede hos Jørgen (den blå)eller er den også hullet i taget..

    SvarSlet
  4. Problemet er vel lige så meget alt det andet, der er lavet tidligere... Ser godt nok noget muggent ud.
    Der er af og til ret fine 2000'ere til salg på den anden side af Øresund - om end de ofte er mk 2 - og ikke PI'ere.

    Der står også en godt rusten mk 1 i DBA pt - med det sjældne SAH ventildæksel - går det ikke for op mod et par hundrede pund på ebay?

    SvarSlet
  5. Den "fine" mkII har jeg jo selv, men jeg har tænkt mig at holde mig til mkI, når den grønne bliver færdig. Den rustne mkI på dba, har jeg forsøgt at købe, men sælgeren vil ikke ringe til mig og hans telefonnummer er ikke oplyst i annoncen MYSTISK. Men nu valgte jeg så at overtale Peter til at sælge, så det er også ok.

    SvarSlet
  6. Jeg har også forsøgt mig hos sælgeren.. jeg så nemlig også det ventildæksel...

    Jeg ville købe motor etc... men fik en mail at det var alt eller intet.
    Billederne er iøvrigt de samme som får et par år siden, hvor jeg heller ikke måtte købe ventildækslet..

    SvarSlet