lørdag den 3. maj 2014
Den nye trend: Patina
Det er ved at gå op for mange, at en 50 år gammel bil ikke nødvendigvis skal lige en fabriksny. En løbende vedligeholdt bil, fortæller jo også fint sin egen historie. På min nye Herald halter det vist lidt med vedligeholdelsen, så kontrasten blev lidt voldsom, da jeg lagde den nylakerede motor i. PS det er ikke photoshop!.
mandag den 28. april 2014
Spændingen udløst
Jeg fik hentet min nyindkøbte Herald i Jylland idag.
Køn er den ikke, men jeg har hørt patina er ved at være populært og der er jo noget charmerende ved en gammel bil der aldrig har været renoveret.
Nu må jeg se at få lagt en motor i den så den kan blive brugt igen og jeg har ingen planer om at renovere den. Den skal bare holde mig kørende, imens jeg bliver færdig med mine andre projekter (og når det regner).
Køn er den ikke, men jeg har hørt patina er ved at være populært og der er jo noget charmerende ved en gammel bil der aldrig har været renoveret.
Nu må jeg se at få lagt en motor i den så den kan blive brugt igen og jeg har ingen planer om at renovere den. Den skal bare holde mig kørende, imens jeg bliver færdig med mine andre projekter (og når det regner).
mandag den 21. april 2014
Spændingen stiger.
I dag fik jeg givet den postkasserøde 13/60 motor fra "lageret" en gang lak. Jeg købte den for et par år siden, sammen med et opgivet Spitfire-projekt og sælgeren havde fotodokumentation på at den var renoveret med bla. nye stempler og lejer. Da den dengang var monteret på chassisrammen, var det jo nemt at starte den op og efter 15 års opmagasinering også lidt spændende. Den kørte perfekt og da jeg jo "kom til" at købe en 13/60 uden motor i Fredericia for nyligt, får jeg jo endelig brug for den.
Nu er jeg bare spændt på at se bilen! Men den sædvanligvis pålidelige sælger, skal jo lige have lidt tid til at afmontere den nuværende motor/gearkasse. Jeg er jo selv ude om det, når man ikke vil give en Jyde hvad han forlanger, må man jo nøjes med en bil uden motor!
tirsdag den 15. april 2014
Skræddersyet Herald sælges
Efter en periode uden job, fik jeg ved årsskiftet pludselig to, så i øjeblikket er der ikke tid til at rode med mine egne biler og derfor har jeg ikke haft noget at skrive om siden jul. For tiden har jeg jo kun èn kørende Triumph og så virker jo ikke særligt fornuftigt sætte den til salg! Forklaring følger..........
Da jeg jo kan bruge alle de monterede specialdele på min 1200 Cabriolet, har jeg planer om at lave bilen om til standard inden jeg sælger den. Men hvad nu hvis der er andre end mig der kan li´ en hurtig Herald, der også kan dreje uden "pendulakselhop". Min konklusion er at jeg sælger den med det udstyr køberen ønsker og sætter prisen derefter.
Det monterede udstyr består af: Spitfire mklV 75 hk motor - su dobbeltkarburator - lettet svinghjul - rustfri sportsudstødning incl. bananmanifold - swingspring baghjulsophæng og kraftig krængningsstabilisator foran - alu-koblingshus - wolfrace fælge - ny kalesche - nye tæpper.
Da jeg jo kan bruge alle de monterede specialdele på min 1200 Cabriolet, har jeg planer om at lave bilen om til standard inden jeg sælger den. Men hvad nu hvis der er andre end mig der kan li´ en hurtig Herald, der også kan dreje uden "pendulakselhop". Min konklusion er at jeg sælger den med det udstyr køberen ønsker og sætter prisen derefter.
Det monterede udstyr består af: Spitfire mklV 75 hk motor - su dobbeltkarburator - lettet svinghjul - rustfri sportsudstødning incl. bananmanifold - swingspring baghjulsophæng og kraftig krængningsstabilisator foran - alu-koblingshus - wolfrace fælge - ny kalesche - nye tæpper.
pris med alt udstyret: 69000,-
pris som du vil ha´ den: ?????
Og så var der lige forklaringen!
Jeg har købt en kørende 13/60 saloon ubeset af en klubkammerat og den skal holde mig kørende til mine andre projekter bliver færdige ude i fremtiden. (Billeder følger når jeg får hentet den hjem.)
torsdag den 2. januar 2014
Jul i sandkassen
I julen har jeg stået lang tid ved min sandblæsningskasse og renset hjulophæng til Heralden. Jeg havde heldigvis et forhjulsophæng til en spitfire, der var i bedre stand end det der sad på bilen. Jeg har også besluttet mig til at bygge den om til skivebremser, der jo var ekstraudstyr i Danmark da bilen var ny.
Man skal jo altid være optimist til det viser sig at der ikke er grund til det og sådan gik det også med chassisrammen, da jeg gik lidt hårdt til den med en spids hammer, kunne jeg godt se at det blev et stort arbejde at renovere den. Jeg klagede min nød til en af mine gode Triumph- venner og han sagde så at han havde en meget bedre stående, som han ikke skulle bruge. Det var den bedste julegave jeg fik denne gang og når jeg har svejst 2-3 timer på den, bliver den kørt til sandblæsning.
Jeg har allerede fået kontakt til en mulig køber til min 13/60, så jeg må jo hellere sætte tempoet op med at lave et af mine projekter færdigt, så jeg har noget at køre i til sommer.
Man skal jo altid være optimist til det viser sig at der ikke er grund til det og sådan gik det også med chassisrammen, da jeg gik lidt hårdt til den med en spids hammer, kunne jeg godt se at det blev et stort arbejde at renovere den. Jeg klagede min nød til en af mine gode Triumph- venner og han sagde så at han havde en meget bedre stående, som han ikke skulle bruge. Det var den bedste julegave jeg fik denne gang og når jeg har svejst 2-3 timer på den, bliver den kørt til sandblæsning.
Jeg har allerede fået kontakt til en mulig køber til min 13/60, så jeg må jo hellere sætte tempoet op med at lave et af mine projekter færdigt, så jeg har noget at køre i til sommer.
GODT NYTÅR
torsdag den 12. december 2013
Ingen overraskelser
Køn er den ikke, men jeg har stadigt ikke fundet gennemtæringer i rammen og meget tyder på at det ikke er første gang karrossen er løftet af rammen. Det ville jo også være uhørt at en Herald kunne bruges i 22 år til vinterkørsel (den har ikke kørt siden 90), uden en hel del pladearbejde.
Jeg får jo nok brugt en m2 karrosseriplade til karrossen.........
og en masse timer på afrensning til lakering.
Jeg får jo nok brugt en m2 karrosseriplade til karrossen.........
og en masse timer på afrensning til lakering.
mandag den 9. december 2013
Brugtvognstest af Herald
Man har jo et standpunkt til man ta´r et nyt og nu kan jeg altså ikke styre min nysgerrighed længere.
Jeg begyndte i dag at afmontere karrosseriet på min Herald 1200 Cab. Det bliver spændende at se hvor meget der skal svejses på rammen, men jeg tror kun det er få steder og bagefter kan jeg jo lige så godt gå og pusle med chassis, hjulophæng og motor/gearkasse i de mørke vinteraftener, hvor tiden er for kort til at starte op med pladearbejde på PIén.
Jeg begyndte i dag at afmontere karrosseriet på min Herald 1200 Cab. Det bliver spændende at se hvor meget der skal svejses på rammen, men jeg tror kun det er få steder og bagefter kan jeg jo lige så godt gå og pusle med chassis, hjulophæng og motor/gearkasse i de mørke vinteraftener, hvor tiden er for kort til at starte op med pladearbejde på PIén.
Abonner på:
Opslag (Atom)