Jeg fik i dag fjernet trillebørshåndtagene fra Heralden og bygget en ny udstødning. Det endte med en forreste potte fra en Peugeot 106 og afgangsrøret lavede jeg af et stykke ovalt rustfrit rør fra en Avensis.
Nu støjer den lidt mindre, men lidt "Brian-lyd" skader jo ikke. Jeg synes det ser pænere ud og et ekstra plus er at der nu er plads til et reservehjul, som jeg foreløbigt hænger op under bunden. Jeg har en brugt original bagagerumsbund liggende, men det bliver vist et større projekt der må vente til senere.
torsdag den 30. maj 2013
søndag den 19. maj 2013
Ny Triumph til samlingen
Vi var i dag til veterantræf i Græsted, hvor jeg fik købt endnu en saloon og denne gang endda en kørende!
Nu kan den så stå og minde mig om de to PI projekter jeg har stående i "skuret".
Der var som sædvanligt en masse at kigge på i Græsted.
Man skulle tro at Triumph er et sjælden mærke i dk, jeg så kun en TR4 og Joahnnes´ Spit mkII. Det er forøvrigt pudsigt at så mange kun kan huske de positive ting om den Herald de havde i tresserne.
Jeg har brugt de sidste aftener på at lægge nyt "væg til væg" tæppe i bilen. Det hjalp meget på støjniveuet, men det er da utroligt som den rustfrie dobbelt udstødning larmer. En af de kommende opgaver er at fjerne den ene potte og hvis det ikke hjælper, har jeg planer om at montere en 2" bagpotte med større dæmpning.
Det er jo selvfølgelig fordi jeg har en ny Remus på lager. En 2" til en Spitfire motor er jo absolut ikke nødvendig og god lyd behøver jo ikke larme.
Nu kan den så stå og minde mig om de to PI projekter jeg har stående i "skuret".
Der var som sædvanligt en masse at kigge på i Græsted.
Man skulle tro at Triumph er et sjælden mærke i dk, jeg så kun en TR4 og Joahnnes´ Spit mkII. Det er forøvrigt pudsigt at så mange kun kan huske de positive ting om den Herald de havde i tresserne.
Jeg har brugt de sidste aftener på at lægge nyt "væg til væg" tæppe i bilen. Det hjalp meget på støjniveuet, men det er da utroligt som den rustfrie dobbelt udstødning larmer. En af de kommende opgaver er at fjerne den ene potte og hvis det ikke hjælper, har jeg planer om at montere en 2" bagpotte med større dæmpning.
Det er jo selvfølgelig fordi jeg har en ny Remus på lager. En 2" til en Spitfire motor er jo absolut ikke nødvendig og god lyd behøver jo ikke larme.
søndag den 5. maj 2013
Hvad sker der.......en masse.
St.Bededags ferien var lidt hektisk for mit vedkommende. Fredag var vi til konfirmation i Jylland, tilfældigvis lige i nærheden af hvor flere af delene fra min Herald lå "på lager". Michael købte dem for flere år siden af "pedellen på Amager" og det er godt at rygterne spredes i Triumph-klubben for nu bliver de sat på bilen igen.
Det var bla. disse beslag der holder "styr" på dørene når karrosseriet vrider sig. Konfirmationsfesten var også god, så der var flere højdepunkter på den dag.
Lørdag morgen startede vi sammen med 120 andre gamle køretøjer på årets Odsherredsløb. Løbet er så populært at man skal tilmelde sig i Januar, for at være sikker på at komme med. Conny og Erik har nu lavet løbet 18 gange og de gør det supergodt. Vi var glade for at kaleschen var monteret, for temperaturen var jo stadig encifret.
Man behøver ikke køre til middelhavet for at finde en flot udsigt, der er bare et flot kig fra toppen af Høve Stræde.
Lørdag aften kom der lige et ekstra glædeligt punkt på den hektiske weekend, da vi fik barnebarn nummer tre (alle drenge), der bliver sikkert livligt i morfars garage om ti år!
Søndag havde jeg en stand på Swap-meet i Nyvang ved Holbæk, hvor det gik væsentligt bedre med snakken end med salget, men man får jo besøg af en masse rare veteranfolk man kender. (der var slet ikke tid til at tage billeder).
Det var bla. disse beslag der holder "styr" på dørene når karrosseriet vrider sig. Konfirmationsfesten var også god, så der var flere højdepunkter på den dag.
Lørdag morgen startede vi sammen med 120 andre gamle køretøjer på årets Odsherredsløb. Løbet er så populært at man skal tilmelde sig i Januar, for at være sikker på at komme med. Conny og Erik har nu lavet løbet 18 gange og de gør det supergodt. Vi var glade for at kaleschen var monteret, for temperaturen var jo stadig encifret.
Man behøver ikke køre til middelhavet for at finde en flot udsigt, der er bare et flot kig fra toppen af Høve Stræde.
Lørdag aften kom der lige et ekstra glædeligt punkt på den hektiske weekend, da vi fik barnebarn nummer tre (alle drenge), der bliver sikkert livligt i morfars garage om ti år!
Søndag havde jeg en stand på Swap-meet i Nyvang ved Holbæk, hvor det gik væsentligt bedre med snakken end med salget, men man får jo besøg af en masse rare veteranfolk man kender. (der var slet ikke tid til at tage billeder).
torsdag den 25. april 2013
søndag den 21. april 2013
"Top-Historier"
Det bliver lidt svært at skrive om udskiftningen af kaleschen, uden at bruge bandeord. Det har nok taget over 25 timer og den sidder absolut ikke perfekt. Ugens tip: HUSK at smøre alle bevægelige led på stativet én gang om året, mit var rustet fast fire steder og det var hovedårsagen til mine problemer.
Sidste gang havde man fået en snedker til at fremstille en træklods, for at få hullet til den højre dørrude til at passe!
Spændingen stiger når man begynder at prikke huller med en skruetrækker i sin nye kalesche.
Storm P. har ikke levet forgæves, når "kluden" skal strammes så den ikke bliver slap til sommer.
Bilen blev køreklar kl. et i nat, så vi nåede at komme med til et hyggeligt forårsløb med Sjællands Motor Veteraner. På den sidste halvdel af turen blev det varmt nok til at køre åben og det tegner lovende. Der er næsten ikke noget der rasler mere og der er ikke en oliestribe på vejen efter os. Min ryg kan også bedre lide sæderne end dem i Spitfiren. Næste opgave bliver at få monteret resten af bundmåtterne og få afbalanceret kardanen, det er jeg før sluppet heldigt fra at gøre selv.
Sidste gang havde man fået en snedker til at fremstille en træklods, for at få hullet til den højre dørrude til at passe!
Spændingen stiger når man begynder at prikke huller med en skruetrækker i sin nye kalesche.
Storm P. har ikke levet forgæves, når "kluden" skal strammes så den ikke bliver slap til sommer.
Bilen blev køreklar kl. et i nat, så vi nåede at komme med til et hyggeligt forårsløb med Sjællands Motor Veteraner. På den sidste halvdel af turen blev det varmt nok til at køre åben og det tegner lovende. Der er næsten ikke noget der rasler mere og der er ikke en oliestribe på vejen efter os. Min ryg kan også bedre lide sæderne end dem i Spitfiren. Næste opgave bliver at få monteret resten af bundmåtterne og få afbalanceret kardanen, det er jeg før sluppet heldigt fra at gøre selv.
tirsdag den 16. april 2013
Det ta´r lang tid......
At omlakere et par ventilationsruder. Jeg måtte bruge dem fra 12/50en, da glasset på dem jeg fik med til bilen var pudset med rystepudser. Ugens opgave er at få monteret en ny kalesche, inden vi skal køre veteranløb på søndag.
Jeg er også blevet færdig med kontaktpanelet. Knapperne kan kun fås med chokersymbol, men det er da pænere end peugeot chokerkablet og kontrollampen fra Amagerforbrændingen, der sad i panelet før!
Jeg er også blevet færdig med kontaktpanelet. Knapperne kan kun fås med chokersymbol, men det er da pænere end peugeot chokerkablet og kontrollampen fra Amagerforbrændingen, der sad i panelet før!
søndag den 7. april 2013
I sne og slud..................
MEN efter en hyggelig dag, fik jeg lige en køretur på 30 km i slud og sne. Nu er den nye lak vist afprøvet og det var "slet ikke" koldt, da jeg nu har fået monteret varmeapparat i bilen. En af de kommende opgaver bliver vist montering af kalesche og sideruder!
Abonner på:
Opslag (Atom)