onsdag den 21. december 2016

Styr på omdrejningerne.

Da mit instrumentbrædt har overlevet 48 år, uden at nogen har boret huller i det, nænner jeg det heller ikke og og da jeg gerne vil have en omdrejningstæller, måtte jeg finde en anden løsning. Vitesse-strømfordeleren er en delco med drev til mekanisk omdr.tæller, så jeg måtte en tur i på "lageret" og finde èn fra en Spitfire, den passer nemlig i hullet til instrumentet med temperatur og tankmåler.


Omdr.tælleren var lettere fugtskadet, men efter en sandblæsning/lakering og et stort smøreeftersyn, kom den til at se fin ud igen.


Vitessekendere ved at det gule felt skal starte ved 5500 omdr. , men bare man ved så går det jo nok!


Nu kom jeg jo til at mangle temperatur / tankmåler og et par kontrollamper, så et ekstra instrumentpanel måtte fremstilles. Her er det så en fordel at der står en cnc-maskine på mit arbejde!


"Det blev ikke så ringe endda" og nu kan jeg så hygge mig i juleferien med at lave ledningsnet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar