torsdag den 11. juni 2015

"Gearløs" DKW

 På en tur med veteranklubben i går, var der pludselig ingen forbindelse fra gearstangen til gearkassen. Så er det rart at vejen er tør når man skal ligge på jorden og reparere! Det viste sig at nylonbøsningen til kuglekoblingen var gået i opløsning og faldet af. Det store held i uheldet var, at det skete 3 km hjemmet, så jeg satte den i andet gear og kørte hjem og byttede til Heralden.

Jeg bliver tit mobbet med at jeg aldrig smider noget ud og selvfølgelig havde jeg en ny bøsning på lager! Da jeg havde værksted i 90érne reparerede vi en del Fiat 127 og bøsningen til Fiat´en passer 100% på DKWén. På 127éren fejlede den røde bøsning aldrig noget og så kan man jo lige så godt gemme dem i tyve år til senere brug!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar