søndag den 28. oktober 2012

Tilbageskridt!

Jeg har brugt hele dagen på at samle forenden af motoren, både for at tætne den for det store oliespild og samtidigt for at bygge den tilbage til rem-trukket vandpumpe.

Årsagen til oliespildet var at alu-klodsen var gledet ud, fordi den yderste bolt i blokken manglede. Frontpladen holder jo klodsen på plads.

Den manglende bolt kan ikke være en forglemmelse, da gevindhullet var fyldt op med sort silicone!

Spitfire Mk4 frontpladen skulle ellers være nemmere at få tæt, da der er fem huller i den nederste kant, i stedet for kun tre på de ældre modeller. Nu håber jeg, at jeg kan køre uden foliebakken!

Jeg har ikke fået en kølevinge med til bilen, men så er det jo godt at jeg har en 66 Herald i baghaven.
Vingen på de tidlige modeller er jo af presset aluminium og efter tre timer i fælg-rens ser den jo godt ud.

Det går jo langsomt fremad, når man hele tiden skal rengøre og male delene inden montering, men med ild i brændeovnen, (og haglbyger udenfor) er det jo ren "garage-hygge".




Ingen kommentarer:

Send en kommentar