lørdag den 13. oktober 2012

Det lykkedes!

at starte den gule PI, efter mange års stilstand.
Jeg var spændt på hvordan indsprøjtningsanlæget havde klaret den lange stilstand. Der var stadig en lille smule ildelugtende benzin i systemet og da jeg havde tømt tanken og hældt frisk benzin på, kom turen til kontrol af trykket. Da jeg ikke har udstyr til måling af brændstoftryk, måtte jeg være lidt kreativ og bruge et manometer fra en kasseret luftkompressor. Trykket efter regulatorventilen viste sig at være 100 psi (7 bar) og det er det rigtige tryk, så BOSCH pumpen er altså ok. Jeg havde herefter problemer med at få benzin frem til indsprøjtningsdyserne og måtte lige kontrollere om benzinfordeleren i det hele taget drejede rundt. Ved at skrue den ene slange med forskruning ud af fordeleren, kunne jeg kikke ind og se at den kørte ok. Herefter kunne jeg ikke se hvorfor den ikke skulle starte, og efter at have kørt batteriet tør for strøm et par gange kom der pludeslig tryk på systemet og den startede JUBIIIIII. Den kører kun på 5½ cyl, men det er nok bare en tilstoppet dyse. Nu skal jeg altså ikke gå og være nervøs for, at jeg ikke kan få den grønne PI til at køre når den engang bliver samlet og det var jo formålet med at købe denne her.

1 kommentar: