tirsdag den 3. august 2010

Rat eller rimeligt

Jeg har længe kigget efter et pænere rat til min Spitfire og i sidste uge kom der et til salg på Veteranposten. Sælgeren oplyste at rattet havde været monteret i hans Lotus Super Seven og at det var i pæn velholdt stand. Da jeg modtog rattet, var der to revner i ratkransen, den ene tre centimeter lang! Til 300 kr. forventede jeg ikke rat der var som nyt, men 300+ fragt er altså lige i overkanten når det ikke kan bruges. Nå, jeg kan jo sige som Låsby-Svendsen: "jeg kunne jo bare have spurgt om det var revnet". Sælgeren har tilbudt mig at betale pengene tilbage, hvis jeg vil betale returfragten. Så kan han jo bare sælge det til en anden!



Jeg kom i dag i tanke om, at jeg i flere år har haft et trærat liggende med et defekt nav. Det viste sig at det har samme mål som et originalt rat og at navet fra det "velholdte" Lotus-rat kan bruges. Så nu må jeg i gang med sandpapir, lak og polérmiddel.

3 kommentarer:

  1. Hej Dirch. Det er et fint formula rat du har der! (altså det af træ). De er ret værdifulde - har set et gå på ebay til 800 dollars. Fuldstændigt vanvittigt! Har selv et der fulgte med min spit da jeg købte, men tog det ud fordi det er for stort. Mine ben kan simpelthen ikke være der samtidig.

    SvarSlet
  2. Det var godt nok en høj pris, man skulle tro Elvis havde rørt ved det!

    SvarSlet
  3. Det var nøjagtig min tanke da jeg fandt ud af det. Jeg besluttede mig straks for at sætte det i stand og sælge det. Med en forventet profit på 5.000 købte jeg med det samme en overdrivegearkasse. Det er vel unødvendigt at sige at rattet stadig ligger i kælderen derhjemme sammen med alle de andre uafsluttede projekter....

    SvarSlet