onsdag den 30. juni 2010

Spitfire købt

Så lykkedes det. I morgen henter vi en Spitfire mkIII til mine venner, så nu kan jeg se frem til at give den et STORT eftersyn i min sommerferie. Fortsættelse følger..........
 Jeg kørte i aften endnu en tur til Youngtimertræf i Korsør, se mere på youngtimer.dk

søndag den 13. juni 2010

Forår med Spitfire

Der har i de sidste par måneder været lidt langt mellem indlægene her på min blog. Årsagen er den positive, at at vi  har været til Swapmeet i Holbæk-Veterantræf i Sorø-Veterantræf i Græsted-Autojumble på Gavnø og i dag afsluttede forårssæsonen med Klassisk Bilshow på Gisselfeld. Det er altså rart at få brændt tændrørene rene ovenpå en lang vinter og møde en masse rare mennesker med den samme interesse.

Den flotte Austin 10 så jeg i dag på Gisselfeld, da jeg gik en tur for at lede efter Triumph´s

Her var så næsten alle fra DTAK samlet, den 4. (en kendt sort Spit) holdt uden for billedet, som jeg har tyvstjålet på lfvk.dk, de kan bare det med billeder fra arrangementer!

tirsdag den 18. maj 2010

III-II-I Færdig

Blinkende lygter (mk III-II-I) lakering

Jeg har i lang tid haft en Air-Brush malepistol liggende, og i aften ville jeg lige se hvordan sådan èn var at lakere med. Det tager laaaang tid, men glansen i lakeringen blev væsentlig bedre end på resten af bilen! Den må være rigtig god til rep. af lakskader.

søndag den 16. maj 2010

Blinkende lygter (mk III-II-I)

Da det er i øjeblikket svært at skaffe venstre næsestykke til spitfire mkI-II, måtte jeg selv fremstille et, vha. bla. et stykke 4" vandrør, en hammer og en del tålmodighed. Pasformen på det indkøbte rep-stykke var ikke for god, så jeg måtte ændre længden på begge. Jeg tror dog ikke resultatet bliver så ringe, nu er det jo "bare" at spartle-slibe-spartle-slibe-spartle-slibe.......og lakere, fortsættelse følger!

onsdag den 5. maj 2010

Youngtimertræf i Korsør

I aften kørte jeg en tur til træf på havnen i Korsør. Kristian har, efter en lidt træg opstart, efterhånden fået Vestsjællænderne op af sofaen og til træf hveranden onsdag. Se mere på: youngtimer.dk

onsdag den 21. april 2010

Topløs i garagen

Ja jeg ved godt at en engelsk motor skal spilde olie, men nu syntes jeg det blev for meget. I dag afmonterede jeg topstykket og fik det rettet af, olien løb ud bag strømfordeleren og det kunne tydeligt ses at topstykket var skævt da vi startede på afretningen. Eller ser alt ok ud på topstykke og cylindre, det er ikke så overraskende da den jo kører fint. Men da jeg ikke ved noget om motorens fortid er det alligevel rart at se at alt er ok.