mandag den 6. juni 2022

Tabt gnist på køredagen!

 

Denne næsten nye kondensator af ubestemmelig herkomst, forsøgte at ødelægge min dag på årets klassiske køredag,  hvor min bil gik i stå, da jeg kørte foran en lang kortege af biler. Heldigvis havde jeg lavet en rutevejledning, så alle bilerne fandt til Sorø uden mig!

Uheldet skete heldigvis kun 12 km fra min garage, så jeg fik et lift hjem for hente en "ny".


Der måtte jo være en forklaring på den korte holdbarhed, så nu har jeg åbnet den og man kan tydelig se at det er forbindelsen melllem ledning og kondensator der er brændt pga. dårlig forbindelse.


For at finde årsagen fandt jeg en gammel kondensator påstemplet (made in england) og åbnede den også. Forskellen er at den englske har et "fingerbøl" af hård plast, der er presset mod kondensatoren, hvor den fra fjernøsten har en blød plastgennemføring, der bliver endnu blødere når den bliver varm og derved svigter forbindelsen. 



Det er den nye dårlige til højre på billedet.


Da jeg jo ikke har været ejer af min Triumph Herald så længe, så var jeg ikke nået til at montere elektronisk tænding, som jeg har på de andre biler. Jeg kan anbefale det billige Accuspark til almindelig kørsel og hvis det skulle svigte, er det hurtigt at skifte til platiner, hvis man har det afmonterede liggende i bagagerummet!

Jeg har monteret 10-12 sæt Accuspark og har kun oplevet fejl på dem én gang og det var defekt ved monteringen.








1 kommentar:

  1. Ja Accuspark, virker rigtig fint, bare man husker kølepastaen ved montagen

    SvarSlet