torsdag den 6. juli 2017

MIDGET: kaliberrenovering

Da jeg købte bilen hang bremsen i venstre forhjul og efter jeg afmonterede stemplet og rensede det for rust, kunne jeg tydelig mærke at nu bremsede det stempel før de andre, så jeg måtte gøre noget ved problemet.


Det letteste (og dyreste) er at købe et sæt renoverede kalibre, men man kan gøre det selv for en fjerdedel af prisen.


Jeg valgte at købe et sæt originale stempler i rustfri stål og til min store overraskelse var de meget billigere end de uoriginale!


En sandblæsning gør underværker.


Det er rustkanten lige over gummiringen og rust på stemplet, der får stemplet til at sætte sig fast.


HUSK, afvaskning må kun ske med sprit eller bremsevæske!


De nye stempler og gummiringe monteret. Det hele smøres med speciel bremsecylinderfedt inden samlingen.


De gamle stempler var kun rustne på den yderste trediedel, fordi bilen har stået med helt nye bremseklodser. Det kan se meget værre ud.


Nu er der da noget der virker som nyt, på den gamle racer :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar