søndag den 23. april 2017

Manøvreprøver i Maribo


Så blev det endelig tid til afprøvning af vinterens forbedringer på Heralden. Turen gik idag til Maribo, hvor MG-klubben kørte 1. afdeling af deres klubmesterskab.


Deltagerne bestod af  fire røde MGB, to MGF, én Midget, én MGA, én Cooper S, én Lotus Elan og mig i Heralden (et par af bilerne havde to chauffører).


Modsat første gang jeg kørte med Vitessemotoren, var der i Maribo masser af plads til at afprøve bilens køreegenskaber i hurtige sving og den kører bedre en jeg forventede, med den øgede vægt foran. Den får jo aldrig svingegenskaber som en Lotus, men jeg synes næsten den er blevet mere stabil ved speederslip i sving, hvilket jo aldrig har været Herald/Spifires "stærke side".


Her er tiderne fra første prøve. Den endelige resultatliste kommer senere, Men jeg sluttede vidst som nr.4 i den "skrappe" klasse efter Cooper S-Lotus Elan og en utroligt godt kørende MGA 1800.

Om tre uger går turen til Bogense, hvor den Jyske MG-Klub kører deres klubmesterskab.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar