mandag den 14. november 2016

Mere SUg i Heralden 3.del

Dagens opgave var samling af karburatorsættet og det gav selvfølgelig også et par ekstra udfordringer

Mange gør den fejl at de spænder karburatorerne alt for hårdt på manifolden. Det virker fint første gang, men når først flancen på karburatoren er bukket, skal der bruges flere eller tykkere pakninger for at opnå en tæt samling. I værste fald opdager man ikke skævheden og kan bagefter ikke forstå at man har fået en urolig tomgang "den har jo lige fået nye pakninger". Billedet viser begyndelsen på planslibningen, jeg har selvfølgelig slebet hele fladen!

Næste opgave var at få svømmerhusene til at sidde lodret (karburatorerne sidder skråt på en MGB). Det løste næsten opgaven at bytte de to styreklodser og ved hjælp af et par tilfilede fiberskiver, sidder de nu som de skal og strålerørene kører fint op igen når man skubber chokeren ind!

Pga. den større afstand mellem karburatorerne, måtte jeg udskifte forbindelsesakslerne. Jeg ved ikke hvilken bil de er fra, men de lå heldigvis i en rodekasse hvor jeg hentede karburatorerne.

Efter rengøring af stempler-klokker og svømmerhuse. kører alt som det skal, så nu er de klar til montering på motoren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar