mandag den 17. oktober 2016

Mere SUg i Heralden.






De gamle slidte Solex karburatorer på Vitessemotoren, betyder bla. at jeg ikke kan få den ned i den rigtige tomgangshastighed og det "hjemmestrikkede" speedertræk er heller ingen succes.

Triumph fabrikken droppede også Solex karburatorerne og gik over til Stromberg, allerede tidligt i produktionen.

Iflg. Triumph steg effekten fra 70 til 82 hk, alene pga. de andre karburatorer, så det må jeg da prøve!

Jeg er mere til SU-karburatorer, så jeg har fundet et par HS4 fra en MGB og et Stromberg manifold til Vitessemotoren. Men de to fabrikater har ikke samme flancer mod manifolden, så nu reddede jeg mig igen en opgave!





Det er godt med gode kollegaer, så jeg fik lige cnc-fræset et par adaptorplader på møbelfabrikken. Den bageste karburator var den nemmeste, da flancen er drejet 90 grader. Den forreste er lidt værre, da det her er afstanden mellem støtteboltene der er ca. 8 mm for lille. Den må jeg lige "sove på" og det kan godt være at løsningen bliver en "fabrikshemmelighed".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar