torsdag den 8. maj 2014

Gammelt kram og nyt skrammel.


Endelig troede jeg at jeg skulle ud at køre, men nej. Jeg har jo som bekendt en masse brugte dele liggende, det eneste jeg har købt ind er et par pakninger og en ny benzinpumpe. Selvfølgelig skulle aftenens problem blive med benzinpumpen. Armen har har en forkert retning mod knastakslen og jeg valget  at skære den op og svejse den i en bedre stilling, nu pumper den, men ikke nok. Det er typisk man skal bøvle med nye dele i en dårlig kvalitet, så nu må jeg skille den ad i morgen så jeg kan se vandringen på membranen. Ellers kører motoren perfekt (når jeg pumper med håndkraft). Den meget brugte køler er tæt, men imorgen henter jeg en renoveret hos kølersmeden. Kølerophænget har jeg forøvrigt fremstillet af et gammelt lysstofarmatur!

 Jeg er jo igang med at "stjæle" dele fra cabrioletén og igår flyttede jeg banan-manifolden og de to SUér over på "Yrsa", så hun kan få et bedre åndedræt.

4 kommentarer:

  1. Hej Dirch,
    Det lykkedes mig at flytte et nyt pumpehus over på en gammel 'fod' - dvs. den del, hvor arm og membran sidder; alene fordi begge pumper havde samme udlæg for monteringen af huset.
    Ved dog ikke hvor den nye pumpe kom fra...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har ret, men da jeg var tilpas gal på skidtet, kunne jeg ikke se de havde samme huldiameter.

      Slet
  2. Tror vist jeg har både en gammel slidt og en spritny lortepumpe liggende.. drømmer om at renovere den gamle (den er også pænere)

    SvarSlet
  3. Jeg har indtil flere rep-kit liggende; de går ofte på stumpemarkederne (eller ebay) til få penge: De fleste pumper er alligevel ikke til at pille ved - alu'en smuldrer bort når man forsøger at pille ventilerne ud....
    Rygtet på det engelske club triumph forum går at de nye pumper leverer lidt for megen tryk - vær opmærksom på det, hvis SU'erne bliver ved med at svømme over.

    PS! Jeg er selv ved at smide en Facet pumpe i bagagerummet på min egen; mangler lidt fittings - og noget lednings-noget.

    SvarSlet