torsdag den 2. december 2010

Mere luft til Spitfire´rne

Jeg har længe overvejet om jeg skulle købe nye luftfiltre til spitfire´n. De pæne og billige pandekagefiltre, var efter min mening for tynde til at give en ordentlig luftgennemstrømning. Her er så min løsning af opgaven:
Man køber et aluminiumsgitter hos den lokale unævnelige tilbehørsforhandler, klipper det ud i passende bredde,
forlænger boltene i de gamle filtre, klipper et par nye filtre og så har man et par G&G filtre, der sikkert også giver "op til" 10% effektforøgelse, prisen er bare kr. 150,- i stedet for kr.1500,-
(G&G står for Glad og Gregaard) vi lavede lige et sæt til mkIII´n samtidigt.

2 kommentarer:

  1. Hej Dirch,
    Rigtig fin ide - har haft lidt samme tanke, men ud over "brian-gitteret" fra Biltema, hvor har du så købt selve filterelementet? På mine er det en slags ståltråde i samme stil som tidligere blev brugt på emhætter!

    SvarSlet
  2. Gitteret er fra thansen og filteret er jo bare skumgummi,som man kan gennemvæde med olie. Jeg havde skumgummien på lager i den samme grå farve, som der sad i de tynde filtre. De tynde filtre til mkIIIéren købte vi hos nordiskmorrisminor til ca. 135,- pr stk

    SvarSlet