mandag den 19. april 2010

Ja man kan!

Jeg fik til garagemødet igår en omdrejningstæller fra en Dolomite med hjem, for at prøve om den kunne monteres i min Spitfire. Det lykkedes! den største opgave er at ombygge Spitfire-nålen da den sidder ca. 4 mm for langt ud mod glasset. Samtidigt fik jeg adskilt og smurt mit "spitometer" , før svingede nålen mellem 80 og 120km/t når man kørte 100, indgangsakslen kørte stramt i gammel olie, så jeg smurte den med en tynd grafitolie hvilket løste problemet.

5 kommentarer:

  1. Dirch - du er jo helt sjofelt effektiv!!!

    SvarSlet
  2. Det er det man ikke når at gøre, man får stress af!

    SvarSlet
  3. så kan jeg bedre forstå at jeg er så stresset........

    Der var ingen problemer med at få naå af osv? Hvordan satte du den nye nål på? Lim - eller blot med et tryk? Og borede du nye huller i skiven eller kunne du rotere 90 grader?

    SvarSlet
  4. Der er trykket en alu-bøsning ind i en dobbeltlags messingplade der sidder på nålen, messingpladen virker som "modvægt" og kan justeres da den er nittet på endnu en messingplade der sidder fast på nålen. Alu-bøsningen
    faldt ud af pladen på den ene omdr.tæller da jeg trak nålen af, derefter fjernede jeg de to lag messing og borede et hul til den løse bøsning, jeg var så heldig at jeg kunne presse bøsningen i så den sad fast uden lim. Jeg glemte lige at skrive at bøsningen er 2mm udvendig og med et hul der passer til den spidse ende af en knappenål, godt jeg har læsefeldt i brillerne!

    SvarSlet
  5. Nej jeg roterede den ikke, da jeg jo ender op med det samme antal ekstra huller i skiven.

    SvarSlet