fredag den 5. februar 2021

MG-Sport 2020 - sådan gik det!

 MG-Sport 2020 (med corona).


MG-Sport 2020 var som resten af samfundet også ramt af coronarestriktioner og da sjællænderne valgte at opgive udfordringen, måtte vi tage turen til Jylland, hvor jeg også er medlem af  MG Car Club.

Arrangementerne lå tæt i efterårskalenderen, men det betyder jo mindre når arrangementerne er værd at køre langt efter.


Første løb var på køreteknisk anlæg i Kolding og det blev en våd fornøjelse. Nu var det jo spændende at se om vinterens forbedringer af bilen, kunne ses på resultaterne.

Jeg vandt Sport-klassen og Martin som for første gang var med i Jylland, vandt Standard-klassen og han blev desuden dagens vinder generelt med max. point. Så vi kørte hjem med højt humør :-)



Andet løb blev kørt på køreteknisk anlæg i Sønderborg, som viste sig at være perfekt til formålet. Denne gang var jeg ene chauffør i Midget´n og sluttede dagen med en førsteplads i Sport-klassen igen.

Jeg havde egentlig ikke planlagt at deltage i sidste afdeling i Skærbæk, men så opdage jeg at jeg førte klubmesterskabet i min Jyske MG-klub og det kunne da være rigtig sjovt med en sjællænder som jysk mester! 


Men når man stikker næsen frem, kan den blive ridset og efter vi havde taget flere pokaler med hjem til "djævleøen", var vi nu begge blevet flyttet op i den hurtige "Lotus-klasse". Dagens resultat blev en 4.plads til mig og en 6.plads til Martin.

MGcc formanden Finn har kørt en stabil sæson i standard-klassen og blev derfor fuldt fortjent klubmester og jeg indtog andenpladsen.



Alt ialt kan vi være super tilfredse med sæson 2020, men der er jo altid et par ting man kan forbedre på bilen, så vi ser frem til en super sæson 2021, uden et par af de "unoder" bilen stadig har.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar